11 December 2009

ll Wrestling gaya Kasyful.


Erm..anak aku skang dia asik nk gusti jer..Kl nampak bdk baya dia atau yg besar skit,mula la dia nk wrestling...sometimes aku dgn ayah dia pon blh dibuat lawan..Adoi,penat jgk!!Agaknya dia geram sgt ke apa tak tahu la.

 - Fotopages.com - Fotopages.com - Fotopages.com

Pernah skali p umah kwn hubby.Adala anak dorang baya2 Kasyful,sampai menangis2 bdk tue dibuatnya.Dh la menangis,dikejarnya bdk tue lagi smpai meraung2..Dlm ktorg dok leka bsembang,itula kerja yg dia bt.Dh byk kali larang/tegur tp dia mana la faham.bila ayah dia marah,br la nk diam.Tapi,bila kena marah,dia plk menangis bagai tak ingat dunia.Sabar aje la.

 - Fotopages.com - Fotopages.com - Fotopages.comKekadang,aku hilang sabar jgk tp hubby sll tenangkan aku..sabar..sabar...Aduh,makin besar makin ligat plk dia.Skang nie sume pandai dah.Sliding door dh blh buka..Yang tue kira ok lg..Skang nie pagar besi yg besar kt umah pon dh blh tolak.Pagar tue berat jgk la tp ada kudrat dia tarik tuh..aku risau dia tlepas ke jalan..pasal tue skang kena letak pagar kt sliding door plk...

Ank sorng pon dh tak terlayan,kl anak dh btambah,cmner la agaknya.Bila ingatkan hal ini,aku teringat mak kt kg yg telah membesarkan kami 9 beradik hingga menjadi org berguna.Cmner yer...byk ksabaran jgk tue..cukup tabah mak ayah aku nie..Cukup respect!!

Sampai skang,masakan dari air tangan mak cukup dirindui.Walaupun aku dh kira blh msk mcm2,hubby pon sll msk tp tak terlawan dgn masakan mak.Walaupon hnya ns goreng kicap {'nasi goreng mak' kitorng adik beradik gelar},tapi itu dh cukup membuka selera...huhu..sedih bila teringatkan kesussahn hidup dl...Tapi hari ini aku bersyukur kerana kesusahan hidup yg lampau telah byk mendewasakan aku dan adik beradik yg lain.Sentiasa bersyukur dgn apa yg ada dan jgn sesekali sifat riak menguasai diri.Amin.

0 comments:

Post a Comment

Followers