08 February 2010

ll 1 2 3

listen this song :

"Satu… kasih yg abadi
Tiada tandingi dia yang satu
Dua… sayang berpanjangan
Membawa ke syurga kasihnya ibu

Tiga… lapar dan dahaga
Rela berpayahan setianya ayah
Empat… mudah kau ketemu
Berhati selalu beza antara
Kasih dan kekasih

( korus )
Ibu kuingat dahulu
Menyisir rambut ku kemas selalu
Ayah menghantar ke sekolah
Bergunalah ilmu bila dewasa

Sayang dengar lagu ini
Untuk kau sandarkan buat pedoman
Jangan manis terus ditelan
Pahit terus dibuang… itu bidalan
Harus kau renungkan"

huhuh…rindu kt mak ayah..

Ingat tak korang dengan lagu kat atas tu.. sambil mengarang citer sambil layan dengan maksud yang disampaikan dalam lagu tu.. kadang ingat balik zaman kita budak-budak dulu.. dari kita kecik sampai laa kita dah besar.. memang x dapat lupa apa yang kita pernah lalu sebelum dan selepas.. bagi aku beruntung sebab masih lagi ada mak dan ayah nak dibandingkan diorang kat luar sana yang dah x de sesapa dalam dunia nie.. lagi buat sedih langsung x pernah tengok muke ayah dan mak.. x dapat kasih sayang dari dua-dua.. aku masih beruntung dilahirkan dalam satu keluarga yang bahagia walaupun bukan dari golongan orang berada tapi selalu berasa bahagia dan dilimpahi dengan kasih sayang.

Ayah banyak ajar pasal susunan perjalanan hidup.. bukan kaya tapi kita bahagia.. Tuhan dah tentukan rezeki tu adil dan kalau ade kekurangan mesti ada jalan usaha.. dan yang kaya tu patut bersyukur. x dapat kasih sayang dari dua-dua mak dan ayah.... perasaan aku cukup sayu pikirkan nasib sesetgh drp kita yg kurang bernasib baik dari segi kasih sayang mak ayah dan keluarga sendiri..perjln hidup diorang jauh lebih mencabar nak dibandingkan dgn kita w/pun kadang2 kita selalu pikir diri sendiri paling bermasalah.. Zaman kita x sama dengan zaman yang kita lalu sekarang banyak berbeza disebabkan peredaran arus zaman.. Teringat dulu awal pagi ayah hantar ke sekolah dengan berbekal 30sen satu nilai yang paling kecik bagi kita sekarang.. dengan 30sen tu jugak laa kita berjaya..kalau sekarang nilai macam tu apa yang kita boleh
beli kat sekolah nak minum air manis pon x lepas..balik sekolah ayah x dapat jemput terpaksa jalan kaki balik ke rumah dalam 3 km .Sesungguhnya,kesusahan dan kesesngsaraan dulu banyak mengajar aku utk bersyukur dgn apa yg aku ada pada hari ini..

0 comments:

Post a Comment

Followers