22 February 2010

ll Aku Mahu Kamu~Aleeya Anessa


Tajuk: Aku Mahu Kamu
Penulis: Aleya Aneesa
Halaman: 512
Harga: RM19.90

Sinopsis:

EMPAT tahun Qisya Khaleesa cuba bertahan demi me rawat luka di hati. Biarpun sukar, dia masih meng harapkan kemaafan Ziyad Fallah. Namun, suaminya itu tetap meletakkan ke salahan ke atas bahunya. Padahal, jiwa ibu mana yang tidak merintih setelah kehilangan satu-satu nya permata hati? Pemergian Faiq yang dijemput ILAHI benar-benar meragut kebahagiaan dia dan Ziyad.

Keegoan Ziyad membuatkan Qisya berjauh hati. Dia nekad membawa diri. Di luar pengetahuan Ziyad, dia tabah mengharungi hidup sendirian sehinggalah zuriat kedua mereka lahir ke dunia. Walaupun hatinya berat, Qisya berkorban sekali lagi tatkala dia sengaja meninggalkan bayi comel yang baru dilahirkannya itu di kediaman Ziyad. Dia rela berpisah dengan Firyal hanya kerana mahu menebus kekecewaan suaminya itu.

Namun, ternyata perpisahan itu bagaikan merentap naluri keibuan Qisya. Hatinya tetap juga bergetar hebat tatkala bayangan Ziyad dan Firyal melintas jiwa. Dia tahu, di segenap relung nadinya masih sarat dengan rindu. Dan, dia hanya berperang dengan waktu demi melunaskan kerinduan itu.

Ulasan:
Erm..novel ni aku beli masa g jalan2 ke Carrefour Seremban..Agak mahal barang kt sana..xbeli apa pon,sekadar cuci mata.then singgah kat Giant Senawang..cari pampers Kasyful...sambil2 tue intai2 novel baru..Hasilnya novel ini yg jadi habuan aku...Memang xsabr utk baca tapi dek hambatan masa,terpaksa tangguh cz byk keje umah nk kena buat...Malam tadi baru dpt baca,tue pon dah agak lewat..Bila baca xnk berhenti plk..bersambung2..huhu..novel ni agak sedih jgk..Menitis jgk la airmata aku bila bab Qisya tinggalkan Firyal di rumah Ziyyad...huhu..kl akupon,xsampai hati utk berpisah dgn anak sendiri sbegitu lama..Apapon,aku puji dengan olahan karekter Ziyyad Fallah..sampai terbuai jgk dibuatnya..untung kl semua lelaki bersikap macam tue.....

Dek terleka baca novel ni...kul 4am br aku tido..tu pon sbb aku paksa diri utk tido cz risau kot2 tak terbangun utk keje pagi ni..ikutkan ati,mmg nk abiskan juga tapi sabar2 la hati...





0 comments:

Post a Comment

Followers