25 February 2010

ll Biarlah YM Berbicara


Andai ada ingkar di hati, menepis wujud di sisi. Andai bibir kelu untuk hujani bicara indah pada kemarau hati.. aku rela jemari menjadi pengganti, menarikan irama indah cinta kita.. biarkan saja YM yang terus berbicara..

Biodata Penulis


Nama penuh : Rohani binti Sulong
Nama pena : Hanni Ramsul
Asal : Terengganu
Menetap : Selangor
Sekolah : Bersekolah di Sek Men Keb (A) Durian Guling & Sekolah Menengah Padang Midin (STPM)
Taraf pendidikan : ijazah sarjana muda pengajian maklumat ( UITM )
Rahsia Nama Pena : Sebab ianya merupakan gabungan nama sendiri (Hanni) dan Ramsul ( Ram dari Ramlah, Sul dari Sulong) Siapa mereka? Sudah tentu dua insan istimewa yang membawa saya melihat dunia ini. Mak dan arwah ayah.


Sinopsis
Abang Kamal… Walaupun segunung cinta yang kau hadiahkan padaku, terasa tidak akan merawat pedih tingkahmu pada diri ini. Namun, mengapa ketulusanmu akhirnya memercik simpati di hati? Membuat hatiku berlagu sendu? Mengalun irama indah di hati…
Encik Firdaus… Memandang wajahmu, mengapa debar sering bertandang? Cintakah itu? Sungguh aku tidak pasti kerana cinta memang tidak pernah wujud di hati ini. Dan kalau bukan cinta, kenapa pula cemburu sering mengejar langkah ini? Cemburu pada bahagiamu yang tidak bertepi…
Charming… Siapa pun engkau, mengapa aku rasa begitu rapat padamu? Hatiku begitu hampir denganmu. Derai tawamu, membelai bahagiaku. Bicara tanpa wajahmu, membuat aku kelemasan menanggung rindu. Sungguh aku ingin mewujudkanmu di alam nyata. Namun, keberanian tidak pernah muncul di hati ini, sedang citaku cuma satu. Menjadi suri di hatimu…
Aku… Aku penasaran sendiri. Penasaran dalam mencari erti cemburu dan rindu. Mentafsir di mana letaknya cinta, sayang dan simpati. Kelirunya pabila semua rasa berkumpul menagih pada hati yang satu. Sungguh aku penasaran melalui simpang-siur permainan duniawi ini….

Baca bab2 awal 1-15 BYMB di SINI

Ulasan:
Buku ni aku baru dpt hr ni..baru sampai kt ofis en hubby jap td...Kira aku pon blm baca lg..saja ja bt entri awal..Tapi bab2 awal tu aku dh bc la online..Feedback dr kwn2 pon ckp novel ni best..tue bt xsbr nk baca....

0 comments:

Post a Comment

Followers